Wandelend je werk doen

Afgelopen periode heb ik samen met Lisette Dirks een uitgebreid onderzoek verricht en een marketing & communicatieplan geschreven voor het Noord-Hollandpad. Een langeafstandswandelpad dat loopt (of eigenlijk wandelt) vanaf de Cocksdorp op Texel tot aan Huizen. 340 Kilometer door afwisselende landschappen en oud-Hollandse dorpjes, verdeeld over 13 verschillende etappes.

De wandelmarkt is volop in beweging, 45-plussers bewegen meer, worden ouder en hebben meer tijd en geld te besteden. Een interessante groeimarkt! Het aanbod van paden neemt gestaag toe, van Klompenpaden, NS-wandelingen tot Groene Wissels. Ook het aantal wandelapps, Faceboekgroepen en bloggers groeit gestaag mee met deze nieuwe trend. Frank Wandelt, Wandelvrienden en Wandelvrouw posten dagelijks hun updates, foto's en ervaringen. En prikkelen zo een steeds groter wordende groep mensen die stap ook daadwerkelijk te gaan zetten om te gaan wandelen.

Bever heeft niet voor niks een nieuwe campagne rondom het thema, "Even naar buiten, en je voelt je een stuk beter." Onderzocht is dat wij, Nederlanders, 90% van de dag binnen zijn, dat is 21 uur van de dag! Wat is dan uitdagender om hier stap voor stap verandering in aan te brengen. Zeker als je weet dat wandelen ook nog eens bijdraagt aan de gezondheid.

De komende tijd gaan we verder om het Noord-Hollandpad via social media meer op de kaart te zetten. Zelf hebben we de route Driehuizen-Krommenie en 's Graveland-Huizen al ontdekt. Totaal verschillende landschappen binnen één provincie, dat maakt het Noord-Hollandpad uniek onder de LAW-paden. Nog 11 routes te wandelen, terwijl we hard aan het werk zijn. Ik heb er nu al zin in!

#wandelpad #noordhollandpad #LAW #45plusser #wandelmarkt