b. de Bloemendaalse kruisbestuiver

Vrouwen met ballen

In juni 2014 hebben we het eerste b. magazine gelanceerd, een glossy magazine voor de 5 dorpskernen (Aerdenhout, Bloemendaal, Bennebroek, Overveen, Vogelenzang) van de gemeente Bloemendaal. We zijn 3 lokale onderneemsters, Mimi Sugarman, vormgeefster en artdirector, Madelon Heering, communicatiespecialist en natuurlijk ikzelf, Marjan Gielen, marketingprofessional. Het nieuwe werken is hiermee realiteit geworden waarbij we onze krachten hebben gebundeld en hebben gekeken wat we als team kunnen doen in onze gemeente.

Waarom b?

In een gemeente met ruim 22.000 inwoners en 3.000 inschrijvingen in KvK ontdekten wij veel inspirerende, ondernemende verhalen die een podium verdienen. b. is ruim een jaar geleden opgestart na vele koffierondjes in de lokale horeca met ondernemers, wethouders en inwoners om te sparren over de behoefte, de interessante inwoners en de mogelijke thema's. Want dat we in een rijke gemeente wonen moge duidelijk zijn en dan niet alleen in geld maar juist ook in menselijk, cultureel en sportief kapitaal. Omringd door prachtige landgoederen, bossen, duinen, strand en zee is het wonen hier een feest. Maar zijn we ons bewust van al deze kennis en rijkdom?

Daarom b.!

In een tijd waar we de oplossingen vaak ver weg zoeken, "googlen" over de hele wereld, liggen antwoorden op een vraag soms om de hoek of in jouw eigen straat. Maar wat als je hier geen idee van hebt? En Google voor alleen nog maar meer verwarring zorgt? b. is opgestart in Bloemendaal om interessante verhalen en kennis te delen, elkaar beter te leren kennen en zo te inspireren. Met als ultieme doel: lokale kruisbestuiving.

Waarom een magazine in deze tijd?

Deze vraag is ons vaak gesteld, waarom een magazine starten in een periode waarin alleen maar titels verdwijnen? Met een advertentiemarkt die redelijk op zijn gat ligt. Wij zijn van mening dat juist een magazine als introductie het juiste middel is om het idee achter b. huis aan huis te kunnen uitleggen, draagvlak te kunnen creeeren onder de inwoners en zo het concept voor de toekomst verder uit te kunnen bouwen.

Waar staan we nu?

Na ruim een jaar b. kunnen we terugkijken op een intensieve en leerzame periode, met ups and downs maar vooral met een magazine waar we trots op mogen zijn. Dagelijks ontvangen we nog complimenten van inwoners en ondernemers over ons initiatief: "dit heeft nog nooit iemand gedurfd in Bloemendaal". Het 2e magazine is in de maak en gesprekken over uitbouw van b. zijn gaande met lokale ondernemers die ons initiatief van harte ondersteunen. Het online platform heeft daarbij onze eerste prioriteit, hoe kan je mensen binnen je gemeente op een toegankelijke manier vinden op basis van expertise? Nog veel uitdagingen te gaan, maar de energie bruist!

#bmagazine