Marketingscan: de stand van zaken vaststellen op marketinggebied

 

In 7 stappen onderzoekt MGM jouw organisatie, bedrijf, opleiding of winkelstraat waarbij met behulp van een gedegen analyse inzicht wordt verkregen in het werkelijke probleem. Dit is het startpunt voor mogelijke marketingoplossingen en het invullen van de middelen.

De uitvoering kan in de vorm van bijvoorbeeld:

 

* Activiteitenplanning voor offline, online of persoonlijke activiteiten

* Concept voor een nieuw thema, doelgroep of een sociaal vraagstuk

* Campagne om in een bepaalde periode optimaal aandacht te krijgen en

  meer klanten en omzet te realiseren

* Voorstel voor benadering van een nieuw marktsegment

 

Uitvoering

Creatieve uitwerking kan in allerlei vormen en op verschillende manieren, met een klein of groot budget, beperkt of uitgebreid

 

Offline: hoewel print onder druk staat is er nog altijd behoefte aan het gedrukte woord, het gevoel van papier en de aandacht voor de totale beleving. Dit kan bijvoorbeeld middels een brochure, een eigen magazine of gericht adverteren in de juiste media.

 

Online: het toverwoord op dit moment waarbij je heel gericht je doelgroep kan bereiken. Twitter, Facebook, Pinterest en Instagram bieden legio mogelijkheden, en zijn ondersteund door een eigen website, e-mailing, blog of een Google campagne extra effectief.

 

Persoonlijk: je eigen verhaal laten horen, je kennis delen of investeren in je relaties kan MGM uitvoeren door bijvoorbeeld het organiseren van een presentatie, een klantenevenement, een workshop of een incentive.   

 

 

 

Strategie-Planning-Realisatie